Organs Organ Tubuh Anda – The Organs of Your Body

What are the organs of the body, and which organ is most important for you to protect?

Hari ini kita akan berbicara tentang semua organ tubuh. Ketika kita selesai, saya akan mengajukan pertanyaan kepada Anda. Apa organ terpenting Anda untuk dilindungi dan disembuhkan? 

BAGAIMANA KEHIDUPAN ANDA DIMULAI? 
Langkah 1: Kehidupan dalam Embrio Dimulai dengan Lima Sumber Vital: 1) Roh, 2) Air, 3) Qi-Listrik, 4) Jing-DNA, 5) Darah. Sumber-sumber vital adalah fisik dan spiritual.

Langkah 2: Sperma menembus sel telur. BOOM! Hidup dimulai. Sel telur yang telah dibuahi mulai membelah. Pembelahan sel pertama menciptakan saluran spiritual, dan takdir dimulai.

Langkah 3: Lebih banyak Pembelahan Sel, yang menciptakan 6 organ organ pertama di seluruh tubuh. 1) Sumsum Tulang menghasilkan sel induk(mother cell), untuk memperbaharui semua jaringan Anda, saat Anda tidur 2) Pembuluh darah, yang membawa darah ke semua sel, 3) Tulang untuk struktur dan memori, 4) Otak & Sistem saraf untuk memproses informasi, 5) Sistem reproduksi, dan 6) Kantong empedu untuk membuat keputusan hidup yang sulit.

Langkah 4: Organ-organ bekerja bersama seperti keluarga, untuk membuat tubuh berfungsi. Jika salah satu dari organ-organ ini gagal, Anda akan mati.

A diagram of the internal organs of the human body Description automatically generated

1. Jantung

Jantung adalah RAJA dari semua organ. Jantung mengontrol sirkulasi darah melalui pembuluh, untuk menyehatkan sel. Jantung Anda memegang kesadaran dan kebijaksanaan secara spiritual. Semangat jantung membuat mata bersinar dengan sukacita. Sebenarnya kecerdasan Anda tidak ada di otak Anda. Otak hanyalah sebuah mesin untuk memproses informasi. Sungguh kecerdasan Anda ada di dalam Jantung Anda. Musuh Terburuk untuk Jantung, adalah penolakan oleh ibu, ayah, atau keluarga, Rumah yang kacau-balau, Gangguan, Kurangnya cinta, Makanan pedas, dan Gula. Jantung suka meditasi dan teman.

 
 

2. Lambung suka makan, lebih suka porsi kecil.
Di mana Lambung Anda? Pencernaan dimulai ketika mengunyah makanan di mulut dengan gigi. Makanan ditelan dan masuk ke lambung. Lambung membuat enzim kimia untuk mencerna makanan.
Lambung meminta Anda mengunyah makanan dengan sangat baik. Dia suka makanan hangat, dan membenci makanan dingin, karena tidak dapat mencernanya. Makanan yang tidak tercerna didorong masuk dan keluar tanpa memberi Anda nutrisi apa pun. Musuh Terburuk Lambung, adalah Kekhawatiran, makan makanan kosong sambil bekerja, merokok, kopi, alkohol, soda, obat-obatan medis, dan makan berlebihan. Tolong makan 3 jam sebelum tidur. Jangan pernah makan saat Anda sedang marah, atau terburu-buru.

 

A human body with organs and lungs Description automatically generated

3. Paru-paru
Paru-paru adalah jendela terbuka kita untuk menghirup udara ke dalam tubuh. Oksigen memasuki darah Anda untuk menyehatkan setiap sel. Paru-paru menyerap segala sesuatu dari udara, tidak terlindungi dari partikel yang tidak dapat kita lihat. Paru-paru adalah organ terlemah di tubuh saya, dan organ yang paling rusak pada kebanyakan orang.

Banyak orang menyapu hingga bersih, lalu membakar kertas yang bercampur plastik. Ini melepaskan asap beracun ke udara, sehingga mereka menghirup limbahnya sendiri. Apakah itu cara untuk membersihkan rumah Anda? Kita tidak melihat partikel-partikel ini, tetapi mereka langsung masuk ke dalam darah sebagai partikel beracun, untuk meningkatkan risiko tekanan darah tinggi, penyakit jantung, dan kanker. Kita semua membawa racun penyebab kanker di paru-paru kita, bahkan jika kita tidak merokok.

Itulah sebabnya membakar (burning) sampah, udara beracun, dan merokok dapat menyebabkan hipertensi dan penyakit jantung. Musuh terburuk paru-paru adalah udara kotor, kesedihan, penolakan diri, kekurangan air, merokok, dan gula. Untuk menyembuhkan paru-paru, makan sayur dan buah segar, olahraga, hindari membakar sampah dan rokok.

 

A large intestine in a human body Description automatically generated4. Usus Besar

Usus besar berfungsi untuk membawa kotoran keluar dari tubuh. Di mana usus besar Anda? Penting untuk buang air besar setiap hari. Makan makanan basa, dari sayuran hijau segar yang dimasak sebentar. Musuh Terburuk Usus Besar adalah kotoran yang bergerak lambat, Dehidrasi, kurang olahraga, makan terlalu cepat, makanan kosong, makanan transgenik, alkohol, dan gorengan.

5. Limpa adalah organ kecil dan sangat pintar di sisi kiri tubuh Anda. Temukan limpa Anda sekarang. Limpa memiliki banyak pekerjaan mulai dari pencernaan, dan fungsi otak. Limpa suka rumah yang stabil, makanan teratur yang tenang, rutinitas harian yang nyaman. Limpa takut dengan gula. Terlalu banyak makanan tinggi gula menyebabkan kelesuan mental dan lupa ingatan. Limpa juga membenci makanan dan minuman dingin, makan berlebihan, gula, makanan olahan, dan waktu makan yang kacau. 

A person with a stomach and intestine Description automatically generated6. Usus halus memiliki panjang sekitar 6 meter. Dimana usus halus Anda? Usus halus sangat pintar, dan memiliki tugas, untuk memilah makanan Anda menjadi dua kategori: 1) nutrisi yang berguna untuk disimpan, dan 2)  kotoran untuk dibuang. Usus halus kasih molekul nutrisi ke dalam darah Anda, melalui dinding penyerapan transparan kecil di lapisan usus.

Musuh terburuk usus halus adalah tanaman transgenik, atau makanan yang dibesarkan dengan pestisida, bahan kimia pertanian yang tidak bisa dicerna, menyebabkan kerusakan (damage) otak, membunuh bakteri baik, dan menyebabkan banyak penyakit.

A human body with organs Description automatically generated

7. Kandung Kemih bertanggung jawab, untuk mengeluarkan limbah cairan dari ginjal. Dimana Kandung Kemih Anda? Kandung kemih suka Anda minum air putih, Bersantai, makan makanan basa, buah-buahan dan sayuran segar.
Musuh Terburuk Kandung Kemih adalah ketakutan emosional yang lama, yang bisa menyebabkan masalah punggung yang menyakitkan. Hindari situasi yang menakutkan, makanan kosong, dan air minum yang kotor.

A diagram of a person's body Description automatically generated

8. Sistem Ginjal menyimpan sumber energi suci (holy), dari ibu dan ayah Anda. Ginjal membersihkan dan menyaring cairan, membuang racun, dan mengirimkan urin ke kandung kemih. Ginjal suka Anda minum jamu segar, makan makanan dengan porsi kecil, jangan pernah makan sebelum tidur. Ginjal membenci makanan manis, soda, alkohol, stres, dan merokok. Anda bisa menghancurkan energi sumber ginjal Anda, dan memperpendek hidup Anda dengan “mendorong” dan mengandalkan gula dan kopi untuk energi.

 

9. Dimana Kantong Empedu?

Dia adalah kelenjar hijau kecil di bawah hati. Tugas kantong empedu adalah mencerna minyak.

Kantong Empedu suka minyak sehat seperti minyak kelapa, Vitamin C, serat, kacang-kacangan, kunyit, dan buah bit.

Ketidakseimbangan kantong empedu ,menyebabkan batu ginjal yang menyakitkan. Musuh Terburuk kantong empedu adalah kemarahan tersembunyi (hidden), minyak nabati murah seperti minyak transgenik, obat-obatan medis, dan makanan tinggi karbohidrat seperti mie, nasi, kentang, dan manisan.

 

A human body with a liver Description automatically generated

10. Hati adalah organ besar di sisi kiri tubuh Anda. Temukan hati Anda sekarang. Terima kasih kepada hati Anda, karena hati membersihkan dan mendetoks darah Anda untuk membuat Anda tetap hidup. 
Musuh terburuk hati dan penyebab setiap kanker adalah parasit, minyak murah trasgenik, Kemarahan karena keras kepala, atau otoritas menindas yang menghalangi aspirasi hidup Anda, yang menyebabkan depresi dan kemurungan. Hati membenci racun, makanan olahan. Hati suka gaya hidup seimbang, waktu tidur teratur pada jam 10 malam, Makan sayuran hijau, minum jus sayuran segar dengan seledri, bayam, dan mentimun.

11 . Sekarang Anda bisa melihat bagaimana organ-organ itu bekerja seperti keluarga. Berterima kasihlah kepada organ-organ Anda, karena telah bekerja sama untuk menjaga keseimbangan hidup Anda. Kita mencoba untuk berumur panjang sehingga kita bisa menyelesaikan pelajaran kita di dunia ini, dan akhirnya “lulus” ke alam yang lebih tinggi. Tubuh Anda hidup dalam waktu singkat. Ketika saatnya tiba, kita meninggalkan tubuh kita. Tapi jiwamu hidup selamanya. Hidup Anda adalah anugerah yang tidak pernah berakhir.

Terima Kasih.

Semarang saya akan mengajukan pertanyaan kepada Anda. Apa organ terpenting Anda untuk dilindungi dan disembuhkan? 

 

ENGLISH

THE ORGANS of your BODY

HOW DID YOUR LIFE BEGIN? 

Step 1:  Life in an Embryo Begins with the Five Vital Substances: 1) Spirit, 2) Water, 3) Qi-Electricity, 4) Jing-DNA, 5) Blood. These are both physical and spiritual.

Step 2:  The sperm penetrates the egg. BOOM! Life begins. A fertilized egg begins to divide. The first 3 cell divisions create the Extraordinary Meridians, channels of spiritual ancestry and destiny.

Step 3: More Cell Divisions Create the 6 Extraordinary Organs. These are the FIRST and most important body-wide organs. The Six X-Meridians are the 1) Bone Marrow which produces stem cells to renew all your tissues while you sleep 2) Blood vessels, which carry the blood to all the cells, 3) Bones which provide structure and memory, 4) Brain & Nervous system to process information, 5) Procreative system to reproduce, and the 6) Gall bladder which helps make tough life decisions.

Step 4: The organs work together like a family team, to help the body to function. If any one of these organs fails, they all die, and you will die too.

  1. Lungs

The lungs are our open window for breathing air into the body. Oxygen enters your blood to nourish every cell. The lungs absorb everything from the air, unprotected from particles that we cannot see. The lungs are the weakest organ in my body, and the most damaged organ in most people.

Many people sweep to clean, then burn the paper mixed with plastic. This releases toxic fumes into the air, so they breathe in their own waste. Is that a way to clean your house? We do not see these particles, but they go straight into the blood. We all carry cancer-causing toxins in our lungs, even if we don’t smoke.

That is why burning garbage, toxic air and smoking can lead to hypertension and heart disease. The worst enemies of the lungs are dirty air, sadness, self-rejection, lack of water, smoking and sugar. To heal your lungs, eat fresh vegetables and fruits, exercise, avoid burning garbage and cigarettes.

  1. Large Intestine

The Large intestine works to carry waste out of the body.  Where is your large intestine? The Large Intestine releases anything that you don’t need, to cleanse the body, mind, and spirit.

The Large Intestine loves gentle exercise, Chew food completely down to a liquid in the mouth., and poop every day. Eat an alkaline diet of fresh green vegetables lightly cooked.

Large Intestine’s Worst Enemies are slow moving poop, Dehydration, lack of exercise, eating too fast, empty foods like sugar, GMO-foods, alcohol, fried food.

  1. The Stomach is the first organ to receive food. Where is your stomach? Digestion begins in the mouth with teeth and chewing. We swallow, and the food enters the stomach. The stomach makes chemical enzymes to digest the food. The stomach loves warm foods, and requests that you chew your food really well. It hates cold food, because it cannot digest it, and the undigested food is pushed through and out without giving you any nutrition. Stomach’s Worst Enemies are Worry, eating empty food while multi-tasking, smoking, caffeine, alcohol, sodas, pharmaceuticals,  and overeating. Eat 3 hours before bedtime. Never eat when you are angry or in a hurry, or your stomach acid may damage.
  1. The Spleen is a small and very intelligent organ on the left side of your body. Find your spleen now. The spleen has many jobs from digestion to brain function to sexual feelings, The Spleen is like your Mother. It loves warm food, a stable home, calm regular meals, a comfortable daily routine, chewing food well. The Spleen hates sugar. Too much high-sugar food causes mental sluggishness and dementia. The spleen hates cold food and drinks, overeating, sugar, processed foods, chaotic meal times, worry, multi-tasking, and coffee.
  2. The heart is the KING of all organs and holds the consciousness of a person. It gives you intelligence and spiritual wisdom. Touch your heart now. The heart controls blood circulating through the vessels to nourish the cells. The Heart spirit radiates and shines from the eyes. Really your intelligence resides in your heart. The brain is just a machine to process The Heart’s loves meditation, and good friends. The Heart’s Worst Enemies are rejection by the mother, father or family, Chaotic home, Distraction, Lack of love, Spicy foods, Sugars.
  3.  
  4. The small intestine is about 6 meters long. Find your small intestine now. The small intestine is very intelligent and has the job to sort your food into two categories: 1) useful nutrients to keep and 2) waste to eliminate. The small intestine sends nutrient molecules into your blood via tiny transparent villi in the intestinal lining. The small intestine’s worst enemies are GMO plants or foods raised with farming chemicals that are indigestible, cause brain fog, kill beneficial bacteria, and cause many diseases.
  1. The bladder is responsible to eliminate fluid waste from the kidneys. The Bladder loves for you to drink water, Relax, eat an alkaline diet or fresh fruits and vegetables like broccoli, cabbage, and celery.

The Worst Enemies of the Bladder are prolonged Emotional stress, which can lead to painful back problems. Avoid fearful situations, empty foods, and bad drinking water.

  1. The Kidney system holds the sacred energy from your mother and father, and sends it to all other organs. The Kidneys cleanse and filter fluids, remove toxins, and send urine down to the bladder.

The Kidney loves for you to take gentle herbs, eat small portion meals, never eat before bedtime. You can destroy your sacred kidney energy and shorten your life by “pushing” and relying on sugar and coffee for energy. The kidney hates sweets, sodas, alcohol, stress, and smoking.

  1. The Gallbladder is a small green gland under the liver. Find your gallbladder now. The Gall bladder’s job is to digest oils and help digestion.

The Gallbladder’s Best Friends are Healthy fats like pure coconut oil, Vitamin C, fiber, nuts, exercise, turmeric, beets.

Gall bladder imbalance brings painful kidney stones.

The Gallbladder’s Worst Enemies are hidden anger, cheap vegetable oils like GMO Soy oil, pharmaceuticals, and high carb foods like potatoes, noodles, rice, and sweets.

  1. The Liver is a large organ on the left side of your body. Find your liver now. Thank your liver because it cleanses and detoxifies your blood to keep you alive.

The Liver’s Worst Enemies are Repressed Anger, oppressive authority which blocks your life aspirations, leading to depression and moodiness. The liver hates toxins, refined foods, bad oils. The liver loves a balanced lifestyle, regular bedtime at 10:00 PM, Eat leafy greens, drink fresh vegetable juice with celery, spinach, and cucumber.

  1. Now you can see how the organs work together as a team. Thank your organs for working together to keep your life in balance, so you can reach your goal in life. We try to live a long life so that we can complete our work to learn our lessons in this realm, and eventually “graduate” to higher realms. When it is our time, we leave our body. Your body lives a short time. But your soul lives forever. Your life is a gift that never ends.

 

Comments are closed.